Program Geliştirme - Eğitim Felsefesi Akımları

Eğitim felsefesi akımları Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık olarak 4 bölümde ele alınmaktadır.Program geliştirmenin temelleri arasındaki felsefi temel başlığı altında incelenen eğitim felsefesi akımları...

Başlatan: Asrevya - Güncelleme: 27 Kasım 2022, 01:35:54 - Gösterim: 568

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Program Geliştirme - Eğitim Felsefesi Akımları


Eğitim felsefesi akımları Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık olarak 4 bölümde ele alınmaktadır.

Program geliştirmenin temelleri arasındaki felsefi temel başlığı altında incelenen eğitim felsefesi akımları programda nelere önem verileceğini gösterir.

Her eğitim bir felsefi anlayışla oluşur ve gelişir. Felsefi temel bütün öğelerin temelini oluşturmaktadır. Hedeflerin iç ve dış tutarlılığını belirlemede, önem sırasını belirlemede, yenilerini eklemede, temel sayıltılarda açıklığa varmada felsefi temel kullanılır.

Felsefi temel, en çok hedef basamağı ile ilgilenir. Ayrıca eğitim programının en önemli temelidir.

Eğitim Felsefesi Akımları

1) Daimicilik

İdealizmden etkilenir.
Sağlam karakterli ve doğru insanlar yetiştirmek amaçtır.
Eğitim Anlayışı cümleleri, Enderun mektepleri, Evrensel nitelikte eserler eğitimi kpss sorularında sıkça geçer.
Akıllı, üstün zekalı, elit, seçkin insanları yetiştirmek gerekir.
Maddi ve manevi öğeler birlikte verilmelidir.
Kültürel gecikme oluşturmak ve değişime kapatmak içindir bu madde.
Evrensel ve entelektüel bir eğitim anlayışı vardır.
Çünkü insan sabittir. Sabit eğitim programını desteklerler.
Eğitim hayata hazırlar.
Naturalizme zıttır.
Program geliştirme değil, program oluşturma vardır.
Değişime kapalı ve tek tip insan tipi yetiştirmek amaçtır.

2) Esasicilik

İdealizm ve realizmden etkilenir.
Davranışçıdır.
Konu alanı üzerinde durur.
Öğretim anlayışı, uygulamaya yönelik gibi kavramlar olursa esasiciliktir.
Uygulamadaki Türk Eğitim Sistemi.
Zamanın tecrübesinden geçmiş bilgiler önemlidir.
Sıkı bir öğretim ve disiplin anlayışı vardır.
Öğretmen merkezlidir.
Tek otoritedir.
Ezber kapasitesi için zihinsel gelişim önemlidir.
İnsan tek boyutuyla ele alınır.
Geleneksel öğretim metotları kullanılır.
Konu alanı ağırlığı vardır.
Öğrenme mekaniktir, yani ezbere dayalıdır.

3) İlerlemecilik

Pragmatizmden etkilenir.
Bireyseldir.
Bilişseldir. Zihinsel süreçlere önem verir.
Deneyim önemlidir. Çünkü geçmiş, geleceğe yön verir.
İçselleştirilmeyen bilgi öenmsizdir.
Değişim kaçınılmaz olduğu için programlar esnek yapıda olmalıdır.
Öğrenci merkezlidir ve öğrenci aktiftir.
Temel bilgi ve becerilerden çok, üst düzey zihinsel beceriler önemlidir.
Okul ve yaşam iç içedir.
Teorik bilgileri reddeder.
Demokratik eğitim anlayışı vardır.
Rekabeti ortadan kaldıracak işbirliği benimsenmiştir.
Bütünsel gelişim ön plandadır.

4) Yeniden Kurmacılık

Pragmatizm ve varoluşçuluktan etkilenir.
İlerlemeciliğin tüm özelliklerini benimser.
Toplumsaldır.
İlerlemeciliğin devamıdır.
Demokrasiyi sağlamak ve toplumu bu yönde düzenlemek temel amaçtır.
Toplum ve reform kavramı yeniden kurmacılık için anahtar kelimelerdir.
Toplum, eğitim eliyle her seferinde yeniden yapılandırılmalıdır.
Demokrasi eğitimi önemlidir.
Öğretmen değişimin ve reformun temsilcisidir.
Değeri Değere Değen Kavrar...

Benzer Konular (5)

Clicky