Görsel Öğrenen Kişiler | Rehberlik
Özel yaşamında düzenli, titizdir. Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olur.
Küçük yaşta hiç kimse onlara öğretmeden eşyalarına yer belirler, düzenli şekilde eşyalarını o yerlere koyar.
Genellikle sessizdir, sessiz ortamları sever. Gürültüden çok rahatsız olmaz.
Olayları görüntüleri ile birlikte algılar.
Oyunları hareketli olmakla beraber, hiçbir zaman kinestetik öğrenen gibi hareketler görülmez.
Eşyalarını çok iyi korur ve görüntülerine önem verir. Yap-bozları ve diğer görsel oyunları sever. Resim yapmaya isteklidir. Renkleri küçük yaşta ayırt edebilir.
Kılık kıyafete önem verir, yakası bir tarafa, kravatı bir tarafa kaymaz.
Yazmayı sevmese de defterlerini özenli kullanır. Bundan dolayı büyükleri tarafından örnek gösterilir. Kullanılmış, yıpratılmış kitapları sevmez.
Düz anlatımdan tam yararlanamaz. Tam anlaması için görsel malzemelerle (harita, poster, şema, grafik gibi) desteklenmesi gerekir.
Öğrendiği konuyu gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışır.
Anlatılan masalları görüntü olarak hayalinde canlandırabilir.
İşlerini planlamayı sever, programlıdır. Öğreneceği şeylerin de belli bir düzen ve program içinde karşısına çıkmasını ister. Disiplinli olmak en belirgin özelliğidir.
|
Değeri Değere Değen Kavrar...