İç Seo Nedir - Sitem İçin İç Seo mu Nasıl Yaparım

Bir site kuracağım dedim, gelen SEO diyor, giden seo diyor. Nedir bu kadar önemli olan SEO, nasıl yapılmalıdır. Sitemin iç seosunu yapılandırırken nelere dikkat etmeliyim. İşte bu konuda tam da buna değineceğiz. Bir site...

Başlatan: Maui - Güncelleme: 30 Ekim 2022, 22:24:20 - Gösterim: 74,255

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Anahtar Kelimeler [SEO] seo-nediriç-seo-nedirseo-nasıl-yapılıriç-seo-nasıl-yapılır
İç Seo Nedir - Sitem İçin İç Seo mu Nasıl Yaparım


Bir site kuracağım dedim, gelen SEO diyor, giden seo diyor. Nedir bu kadar önemli olan SEO, nasıl yapılmalıdır. Sitemin iç seosunu yapılandırırken nelere dikkat etmeliyim. İşte bu konuda tam da buna değineceğiz.

Seoforum.png

Bir site kuruyorsanız, kurduğunuz sitenin alt yapısı ya da içeriğinin ne olduğuna bakmadan ilk yapmanız gereken iç seo çalışmasını yapmak ya da yaptırmaktır. Yapacağınız İÇ SEO çalışması arama motoru örümceklerinin siteyi daha doğru ve temiz okumasını sağlayacağından önem arz etmektedir.

İç SEO çalışmalarında asıl hedef Google 'ın istediği bir site haline gelmektir ve bunun için de bir dizi iyileştirmeler yapmak gereklidir. Yapılan çalışmalarla birlikte hem Googlebot'un hem de kullanıcıların site içinde daha kolay, rahat ve hızlı bir şekilde gezmesi gerçekleşir. Bu da Google tarafında olumlu karşılanır ve arama sonuçlarında hedef sorgularda ve anahtar kelimelerde üst sıralarda listelenmeye olanak sağlar.

Yapılan çalışmalar eğer doğal ve Google'ın istediği gibi yürütülürse, -hedeflenen anahtar kelimelere de bağlı olarak- bir süre sonra arama sonuçlarında yükseliş olacaktır ve böylece hedef anahtar kelimelerden ve sorgulardan organik ziyaretçi elde edilebilecektir.

İç SEO Çalışmalarında Neler Yapılır?

İç seo çalışmalarını maddelendirecek olursak, aşağıda örnek bir iç SEO çalışma adımlarını görebilirsiniz. Bu liste ile siz de web sitenizde iç SEO kontrolleri yapabilir ve düzenlemeler gerçekleştirebilirsiniz;

  •     SERP'te yükseliş hedeflenen anahtar kelimelerin/sorguların belirlenmesi,
  •     Sitenin Google Search Console, Yandex Webmaster Tools ve Bing Webmaster Tools'a kayıt edilmesi,
  •     Hedef anahtar kelimelerin ve sorguların hangi sayfalardan çalışılacağının belirlenmesi,
  •     Yapısal Veri (Structured Data) işaretlemelerinin kontrol edilmesi ve düzenlenmesi,
  •     HTTPS protokolünün (SSL) kontrolü,
  •     Sitenin DeepCrawl veya Screaming Frog SEO Spider gibi araçlarla tam taranması ve hataların belirlenmesi,
  •     Sayfa başlıklarının (meta-title) hedef anahtar kelime veya sorguya yönelik düzenlenmesi,
  •     Sayfa açıklamalarının (meta-description) hedef sorguya ve sayfa içeriğine uygun olarak yazılması,
  •     SEO dostu URL kullanımının sağlanması,
  •     Canonical kontrolünün yapılması,
  •     W3C kontrolünün yapılması,
  •     Sitedeki URL'lerin kısa ve ilgili sayfadaki anahtar kelimeyle uyumlu olması,
  •     Sayfalardaki heading etiketlerinin (h1, h2, h3, h4, h5, h6) hiyerarşik dengesinin sağlanması,
  •     Resim alt etiketlerinin kontrol edilmesi,
  •     Site haritalarının oluşturulması ve arama motorlarına gönderilmesi,
  •     Robots.txt dosyasının oluşturulması ve gerek olmayan dizinlerin botların erişimine kapatılması,
  •     AMP teknolojisinin kullanılması ve AMP sayfalarındaki hataların düzeltilmesi,
  •     Site içi linkleme stratejisinin çıkarılması ve yapılan linklemeler ile Dahili Bağlantılar'da denge kurulması,
  •     Site içerisindeki kırık (çalışmayan, yönlenmeyen) linklerin belirlenerek çalışan URL'ler ile düzeltilmesi,
  •     Tarama hatalarının kontrol edilmesi ve 404 gibi hata kodu içeren ve açılmayan sayfaların ilgili sayfalara 301 ile yönlendirilmesi,
  •     Mobil kullanılabilirlikte yaşanan sorunların çözülmesi ve mobile tam uyumluluğun sağlanması,
  •     Sitenin tüm cihazlarda düzgün çalışması için tasarım ve yazılım alanında bulunan sorunların çözülmesi,
  •     Sayfa yükleme hızının (PageSpeed) en üst düzeye çıkarılması,
  •     Tarayıcı önbellekleme sisteminin (cache) aktif edilmesi,
  •     Resim dosya boyutlarının kontrol edilmesi ve büyük boyuttaki dosyaların optimize edilerek sıkıştırılması/küçültülmesi,
  •     CSS dosyalarının kontrol edilerek sıkıştırma yapılması ve boyutlarının düşürülmesi,
  •     JavaScript dosyalarının optimize edilerek en düşük boyuta kadar sıkıştırılması,
  •     404 hata sayfasının kullanıcı deneyimine uygun olarak tasarlanması,
  •     Tarama bütçesi optimizasyonuyla içeriği zayıf, boş ve indexlenmesine gerek olmayan sayfaların belirlenmesi,
  •     İçeriği zayıf, boş ve indexlenmesine gerek olmayan sayfaların "noindex" olarak işaretlenmesi ve Robots.txt'den botların erişimine engellenmesi,
  •     Site içerisinden çıkan linklerin kontrol edilmesi ve gereksiz/zararlı linklerin kaldırılması.

On-Page SEO (İç SEO) Konusunda Daha Fazla Bilgi İçin Kaynaklar
  • "Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Başlangıç Kılavuzu" (https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=tr)
  • "SEO'ya Mı İhtiyacınız Var?" (https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=tr)
  • "Google Arama Nasıl Çalışır?" (https://support.google.com/webmasters/answer/70897?hl=tr)
  • Site içi SEO (https://www.seocu.org/site-ici-seo/)

  (78.02 KB , 1080x412 - Gösterim: %1$d 117 .)
Kerem imza


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

İlk mesajda 31 madde olarak verdiğim iç seo başlıklarından bazılarını bu mesajımda açıklamaya çalışcağım.

1. SERP'te yükseliş hedeflenen anahtar kelimelerin/sorguların belirlenmesi

SERP özellikleri arama yapanların belirli bir anahtar kelime için nasıl bilgi tüketmek istediğini anlamamıza yardımcı olacaktır. Google'ın arama sonuçlarını görüntülemeyi seçtiği biçim, amaca bağlıdır ve her sorgunun benzersiz bir biçimi vardır.

Kullanıcılar arama motorlarında sorularına en kısa yoldan cevap bulmaya çalışacaklardır. Bu kullanıcılar bir telefon numarası, yol tarifi veya hatta maç skoru gibi konularda arama yapar. Bu nedenle içeriğimizi oluştururken Ne, Kim, Nerede, Ne zaman, Nasıl, Neden sorularının cevabını veriyor mu iyi analiz etmeliyiz.

2. Sitenin Google Search Console, Yandex Webmaster Tools ve Bing Webmaster Tools'a kayıt edilmesi
Sitenizi arama motorlarına kayıt etmeniz ve site haritanızı yollamanız önemli. Arama motorlarının sizden haberdar olması gerekiyor ki daha hızlı sayfalarınızı indexleyebilsin. Bir web sayfası oluşturduğunuzda web sayfası, internet ortamında otomatik olarak var olarak bilinir hale gelmez. Bu işi manuel yapmanız gerekmektedir. Hangi arama motorlarına öncelik veriyorsanız, o arama motorlarının gerekli adımlarını izleyerek web sayfanızı arama motoruna kaydetmeniz gerekmektedir. Bu işlem kulağa karmaşık ve zaman alıcı gelebilir fakat esasında son derece basit bir işlemdir ve çok vaktinizi almaz.

3. HTTPS protokolünün (SSL) kontrolü
SSL yani Secure Sockets Layer, "Güvenli Giriş Katmanı" anlamına gelir. Bir web tarayıcısı ile web sunucusu arasında şifreli ve kimliği doğrulanmış bağlantı kuran bir protokoldür. Amaç, web tarayıcısı ile sunucu arasında alınıp verilen tüm verileri güvenli ve özel tutmaktır. Kötü niyetli saldırılara karşı web sitenizin güvenliğini artırmanın yüzlerce yol olsa da, güvenli bir platformun temellerini atmak için yapabileceğiniz temel bir şey var: SSL sertifikası almak

4. Sayfa başlıklarının (meta-title) hedef anahtar kelime veya sorguya yönelik düzenlenmesi
Oluşturacağınız sayfanın başlığını net, anlaşılır ve aramalarda çıkacak kelimeleri iyi analiz ederek seçmelisiniz. Seçeceğiniz anahtar kelimler akıla gelir ve eşsiz olması sizin sayfanızın ilk sıralarda çıkmasına çok daha yardımı olacaktır. Sayfa başlık uzunluğunuz 70 karakterden az olmalıdır.

5. Sayfa açıklamalarının (meta-description) hedef sorguya ve sayfa içeriğine uygun olarak yazılması
Sayfa açıklaması en önemli etkenlerden bir tanesidir, genellikle forum ya da blog tarzı site sahipleri sitelerini analiz ederken ana sayfalarına ekledikleri açıklamayı görürler ve tamam ben bu işi yaptım der geçerler. :) Ama sitenizin ana sayfasına eklediğiniz açıklama kadar her sayfanın içeriğine ait açıklmayı (meta description) doğru bir şekilde girmeniz can alıcı noktalardan biridir.

6.  SEO dostu URL kullanımının sağlanması
Gerek arama motorları gerekse kullanıcılar websitelerde yer alan URL lerin okunabilir ve anlaşılabilir olmasını istiyor. Aşağıdaki linkte yer alan yapı tam manasıyla SEO URL yapısıdır. Gördüğünüz gibi düzgün bir breadcrumb yapısı kullanılmış ve her klasör adı doğru isimlendirilmiştir.
https://www.forumsever.com/calisma-alani/ic-seo-nedir-sitem-icin-ic-seo-mu-nasil-yaparim/
Kerem imza


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

16 Kasım 2022, 15:44:13 #2 Son düzenlenme: 16 Kasım 2022, 16:01:35 Kerem
Bu konuda https://www.dopinger.com/tr/site-analiz/ aracını kullanabilirsiniz. Ücretsiz bir araca göre gerçekten kapsamlı geri bildirimler veriyor ve bu konuda da oldukça yardımcı olabilir.

16 Kasım 2022, 21:12:47 #3 Son düzenlenme: 17 Kasım 2022, 00:12:12 Kerem
Alıntı yapılan: ahmetmuhammetyasin - 16 Kasım 2022, 15:44:13Bu konuda https://www.dopinger.com/tr/site-analiz/ aracını kullanabilirsiniz. Ücretsiz bir araca göre gerçekten kapsamlı geri bildirimler veriyor ve bu konuda da oldukça yardımcı olabilir.
Hoşgeldin @ahmetmuhammetyasin , paylaşımın için teşekkür ederim. Bağlantınız da bir değişiklik yaptım, normal şartlarda reklam yasak ama konu ile alakalı ve faydalı bir paylaşım olduğu için sorun görmedim. Bu arada sayfayı inceledim hocam üyelik almaya da çalıştım ama onay maili maalesef gelmedi.
Kerem imza


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

16 Kasım 2022, 22:03:42 #4 Son düzenlenme: 16 Kasım 2022, 23:11:02 Kerem
Konuya buradan devam edelim, bir süredir bilgisayarı kullanamadığımdan bu konuyu yarım bırakmıştım. Neyse kaldığımız yerden devam edelim.

7. Canonical kontrolünün yapılması
Yapacağımız değişilik arama motorları tarafından aynı içeriğin iki farklı link yapısı ile ulaşılması sonucunda örümceklerin hangi linki baz alacağını Rel Canonical etiketi ile belirtmemizi sağlamaktadır. Aynı sayfaya, aynı konuya ait iki urlden en sağlıklı olanını arama motorunun seçmesini sağlamaktır. Daha detaylı bilgi için bu konuyu (https://www.seohocasi.com/canonical-url-nedir-ve-kullanimi-nasildir/) inceleyebilirsiniz.


7. Sitedeki URL'lerin kısa ve ilgili sayfadaki anahtar kelimeyle uyumlu olması
Doğru formatta oluşturulmuş Url'ler web sitenizin indekslenme sürecine yardımcı olabilir. Hypertext transfer protocol, alan adı, kategori(alt dizin), sayfa adı şeklinde sıralanan url yapımızı anlaşılır bir şekilde kısa tutmak seo açısından sayfanıza avantaj sağlayacaktır. Bir iki satırla anlatılacak kadar basit bir konu değil, önemli olduğunu bilin ve bu konuyu daha detaylı araştırarak sayfanıza uygulamayı ihal etmeyin. 

8. Sayfalardaki heading etiketlerinin (h1, h2, h3, h4, h5, h6) hiyerarşik dengesinin sağlanması
Sayfanızda ki içeriğin önceliğini belirleyin. Heading etiketinin kod tarafında yazım şekli H'dir. Heading etiketi, Google botlarının sayfa içeriği hakkında bilgi alabilmesi için başlıklara yerleştirilen HTML etiketleridir. Heading etiketleri 1'den başlayarak (H1) 6'ya kadar (H6) gidebilir. SEO çalışmaları yapılırken sayfa içi teknik yapıda önemli bir yeri bulunmaktadır.

9. Resim alt etiketlerinin kontrol edilmesi
Resimlerinizi düzgün optimize edin. İçeriğinizin Google Görseller'deki görünürlüğünü artırmak için, arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için sayfalar oluşturun.
  • İyi bir içerik sağlama: Görsel içeriğiniz sayfanın konusu ile alakalı olmalıdır.
  • Yerleşimi optimize etme: Mümkün olduğunda görüntüleri ilgili metnin yanına yerleştirin.
  • Resimlerin içine önemli metinler yerleştirmeyin: Resimlerin içine metin yerleştirmekten kaçının, özellikle de sayfa başlıkları ve menü öğeleri gibi önemli metin öğelerini, çünkü tüm kullanıcılar bunlara erişemez ve sayfa çeviri araçları resimler üzerinde çalışmayacağından daha dar bir kitleye sıkışırsınız. İçeriğinize maksimum erişilebilirliği sağlamak için metni HTML'de tutun, resimler için alt metin sağlayın.
  • Bilgilendirici ve kaliteli siteler oluşturun: Web sayfanızdaki iyi içerik, Google Görseller için görsel içerik kadar önemlidi. Sayfa içeriği, resim için bir metin pasajı oluşturmak için kullanılabilir ve Google, resimleri sıralarken sayfa içeriği kalitesini dikkate alır.


10. Site haritalarının oluşturulması ve arama motorlarına gönderilmesi
Öncelikli arama motoru tercihimiz google olduğu için kısaca google üzerinden gidelim. Öncelikli olarak kullanmak istediğiniz site haritası biçimine karar verin.  Google, farklı site haritası biçimlerini destekler, bunları XML, RSS, mRSS ve Atom 1.0 ve Text olarak sıralayabiliriz. Otomatik ya da manuel hazırladığınız site haritanızı robots.txt dosyanıza ekleyip Search Console'a göndererek Google tarafından kullanılabilmesini sağlayın. (Bknz. google developers (https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/sitemaps/build-sitemap?hl=tr)) Diğer arama motorları içinde yapacağınız işlem aşağı yukarı aynıdır.

11. Robots.txt dosyasının oluşturulması ve gerek olmayan dizinlerin botların erişimine kapatılması
Robots.txt, web sitenizin kök dizininde bulunan ve arama motorları tarayıcılarına, tarama ve dizine ekleme işlemi sırasında hangi sayfaları tarayabilecekleri ve dizine ekleyebilecekleri konusunda talimatlar veren bir metin dosyasıdır. Arama moorları bir web sitesini ziyaret ederken, yaptıkları ilk şey robots.txt dosyasının içeriğini aramak ve kontrol etmektir.Dosyada belirtilen kurallara bağlı olarak, tarayabilecekleri URL'lerin bir listesini oluştururlar ve daha sonra belirli web sitesi için dizine eklerler. Robots.txt, arama motoru robotuna bir web sitesinin belirli sayfalarını veya bölümlerini taramamalarını söyleyen bir dosyadır.


Kerem imza


Deli tarafıma denk gelmeyin, zira orada ben bile hükümsüzüm...

Benzer Konular (5)

524

Yanıtlar: 0
Gösterim: 5394

108

Yanıtlar: 0
Gösterim: 1286

28 Kasım 2020, 19:10:23
sade tarafından
107

Başlatan sade


Yanıtlar: 0
Gösterim: 1514

28 Kasım 2020, 19:07:05
sade tarafından
Clicky