7. Canonical kontrolünün yapılmasıYapacağımız değişilik arama motorları tarafından aynı içeriğin iki farklı link yapısı ile ulaşılması sonucunda örümceklerin hangi linki baz alacağını Rel Canonical etiketi ile belirtmemizi sağlamaktadır. Aynı sayfaya, aynı konuya ait iki urlden en sağlıklı olanını arama motorunun seçmesini sağlamaktır. Daha detaylı bilgi için
bu konuyu (https://www.seohocasi.com/canonical-url-nedir-ve-kullanimi-nasildir/) inceleyebilirsiniz.
7. Sitedeki URL'lerin kısa ve ilgili sayfadaki anahtar kelimeyle uyumlu olmasıDoğru formatta oluşturulmuş Url'ler web sitenizin indekslenme sürecine yardımcı olabilir. Hypertext transfer protocol, alan adı, kategori(alt dizin), sayfa adı şeklinde sıralanan url yapımızı anlaşılır bir şekilde kısa tutmak seo açısından sayfanıza avantaj sağlayacaktır. Bir iki satırla anlatılacak kadar basit bir konu değil, önemli olduğunu bilin ve bu konuyu daha detaylı araştırarak sayfanıza uygulamayı ihal etmeyin.
8. Sayfalardaki heading etiketlerinin (h1, h2, h3, h4, h5, h6) hiyerarşik dengesinin sağlanmasıSayfanızda ki içeriğin önceliğini belirleyin. Heading etiketinin kod tarafında yazım şekli H'dir. Heading etiketi, Google botlarının sayfa içeriği hakkında bilgi alabilmesi için başlıklara yerleştirilen HTML etiketleridir. Heading etiketleri 1'den başlayarak (H1) 6'ya kadar (H6) gidebilir. SEO çalışmaları yapılırken sayfa içi teknik yapıda önemli bir yeri bulunmaktadır.
9. Resim alt etiketlerinin kontrol edilmesiResimlerinizi düzgün optimize edin. İçeriğinizin Google Görseller'deki görünürlüğünü artırmak için, arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için sayfalar oluşturun.
- İyi bir içerik sağlama: Görsel içeriğiniz sayfanın konusu ile alakalı olmalıdır.
- Yerleşimi optimize etme: Mümkün olduğunda görüntüleri ilgili metnin yanına yerleştirin.
- Resimlerin içine önemli metinler yerleştirmeyin: Resimlerin içine metin yerleştirmekten kaçının, özellikle de sayfa başlıkları ve menü öğeleri gibi önemli metin öğelerini, çünkü tüm kullanıcılar bunlara erişemez ve sayfa çeviri araçları resimler üzerinde çalışmayacağından daha dar bir kitleye sıkışırsınız. İçeriğinize maksimum erişilebilirliği sağlamak için metni HTML'de tutun, resimler için alt metin sağlayın.
- Bilgilendirici ve kaliteli siteler oluşturun: Web sayfanızdaki iyi içerik, Google Görseller için görsel içerik kadar önemlidi. Sayfa içeriği, resim için bir metin pasajı oluşturmak için kullanılabilir ve Google, resimleri sıralarken sayfa içeriği kalitesini dikkate alır.
10. Site haritalarının oluşturulması ve arama motorlarına gönderilmesiÖncelikli arama motoru tercihimiz google olduğu için kısaca google üzerinden gidelim. Öncelikli olarak kullanmak istediğiniz site haritası biçimine karar verin. Google, farklı site haritası biçimlerini destekler, bunları XML, RSS, mRSS ve Atom 1.0 ve Text olarak sıralayabiliriz. Otomatik ya da manuel hazırladığınız site haritanızı robots.txt dosyanıza ekleyip Search Console'a göndererek Google tarafından kullanılabilmesini sağlayın. (Bknz.
google developers (https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/sitemaps/build-sitemap?hl=tr)) Diğer arama motorları içinde yapacağınız işlem aşağı yukarı aynıdır.
11. Robots.txt dosyasının oluşturulması ve gerek olmayan dizinlerin botların erişimine kapatılmasıRobots.txt, web sitenizin kök dizininde bulunan ve arama motorları tarayıcılarına, tarama ve dizine ekleme işlemi sırasında hangi sayfaları tarayabilecekleri ve dizine ekleyebilecekleri konusunda talimatlar veren bir metin dosyasıdır. Arama moorları bir web sitesini ziyaret ederken, yaptıkları ilk şey robots.txt dosyasının içeriğini aramak ve kontrol etmektir.Dosyada belirtilen kurallara bağlı olarak, tarayabilecekleri URL'lerin bir listesini oluştururlar ve daha sonra belirli web sitesi için dizine eklerler. Robots.txt, arama motoru robotuna bir web sitesinin belirli sayfalarını veya bölümlerini taramamalarını söyleyen bir dosyadır.