2000 Yıllık Ryedale Definesi

Mayıs 2020'de, iki hevesli metal dedektörü olan James Spark ve Mark Didlick, Kuzey Yorkshire'da şaşırtıcı bir keşif yaptı - arkeologların o zamandan beri Yorkshire'ın en önemli Roma buluntularından bazılarını etiketledikleri bir...

Başlatan: Asrevya - Güncelleme: 10 Eylül 2022, 14:33:28 - Gösterim: 512

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

10 Eylül 2022, 14:33:28 Son düzenlenme: 10 Eylül 2022, 14:35:13 Asrevya
2000 Yıllık Ryedale Definesi


Mayıs 2020'de, iki hevesli metal dedektörü olan James Spark ve Mark Didlick, Kuzey Yorkshire'da şaşırtıcı bir keşif yaptı - arkeologların o zamandan beri Yorkshire'ın en önemli Roma buluntularından bazılarını etiketledikleri bir keşif. Keşif, neredeyse 2.000 yıldır yerde duran, güzelce korunmuş dört bronz nesneden oluşan bir gruptu. Bugün, bu dört nesne , herkesin görmesi için sergilenen Yorkshire Müzesi'nde merkez sahnede oturuyor : Ryedale Definesi.


MS 43-410 yıllarına tarihlenen dört Roma objesi topluluğu


Bir Asa Başı

İstifin kendisi dört ayrı eserden oluşmaktadır. Birincisi ve tartışmasız en çarpıcı olanı, sakallı bir figürün küçük bronz başıdır. İnce detaylı, erkeğin saçının her bir teli ayrı ayrı seçilmiştir; gözleri boş; nesne tamamen avucunuzun içine sığabilir.

Arkası boş olan arkeologlar, bu kafanın aslında bir rahip asasının üstüne oturmak için tasarlandığına inanıyorlar. Uzman rahipler bu asayı Roma imparatorluk kültüyle, imparatora tanrı olarak tapınmayla ilgili ritüeller sırasında kullanırlardı.

Arkeologlar, bu asa başının kimi tasvir ettiğini düşündükleri için imparatorluk kültüyle ilişkili olduğuna inanıyorlar. Figürün yüz özellikleri, MS 2. yüzyılın ortalarında hüküm süren ve 'Felsefe İmparatoru' olarak bilinen Roma imparatoru Marcus Aurelius'a çok benzemektedir. Marcus Aurelius'un diğer tasvirlerinde (madeni paralar, heykeller vb.) düzenli olarak karakterize edilen büstün özel bir özelliği, figürün çatallı sakalıdır.

Kafanın içi boş gözleri muhtemelen her zaman bu kadar boş değildi. Başlangıçta, farklı bir malzeme muhtemelen başın gözleri olarak hizmet etti: ya bir değerli taş ya da renkli cam. Malzeme ne olursa olsun, gözler o zamandan beri kayboldu. Ön yüzünde zengin detaylara sahip olan bu küçük büstü (muhtemelen) önden izlenebilecek şekilde tasarlanmıştır.

Mars

İkinci nesne, Roma savaş tanrısı Mars'ı betimleyen küçük, bronz bir heykelciktir . Bir ata binmek ve silah ve zırh sallamak, bu, savaşçı tanrının ortak bir temsiliydi; Arkeologlar, Britanya ve Galya'nın her yerinde, yine Mars'ı tasvir eden benzer görünümlü eserler ortaya çıkardılar.

Mars'ın kendisi ayrıntılı olarak zengindir. Tepeli bir miğfer ve pileli tunik giyiyor; ayrıca inanılmaz detaylı bir at koşum takımı var. Başlangıçta, bu heykelciğin daha fazlası olurdu. Mars'ın sağ elinde tuttuğu mızrak ve solunda taşıdığı kalkan hayatta kalmaz. Savaş tanrısı olarak, Mars tasvirlerinin savaşçı kişiliğini vurgulayacağı kesindi - mızrak ve kalkanla savaşa girmek.

Mars tasvirleri Roma Britanyasının kuzeyinde popülerdi . Ne de olsa burası yoğun bir şekilde askerileştirilmiş bir alandı; Romalılar, eyaletin bu bölgesine, İmparatorluğun bu kuzey sınırını denetlemekle görevli çok sayıda asker yerleştirdi. Mars, bu askerler arasında popüler bir tanrıydı; onu koruyucu bir ruh, savaşta kendilerini koruyacak adaklar olarak gördüler. Bu nedenle, bu istifte onun bir tasvirini bulmamız şaşırtıcı değil.

Çekül

Ryedale Definesi'ndeki üçüncü nesne daha sıradışı, hem asa kafasından hem de Mars heykelciğinden çok farklı. Bu, Romalıların bina ve peyzaj projeleri sırasında düz çizgileri ölçmek için kullandıkları işlevsel bir araç olan bir çekül . Çekül, üzerinde çok fazla aşınma yok, bu da bu yığına gömülmeden önce fazla kullanılmadığını gösteriyor. Bu çok farklı nesnelerin yanında bu çekül gibi işlevsel bir alet bulmak son derece nadirdir ve Ryedale Definesi keşfini daha da dikkat çekici kılmaktadır.

Anahtar

Hazinedeki dördüncü ve son nesne, at şeklinde hazırlanmış küçük, kırık bir anahtardır. Kişi bu hazineyi gömmeden önce anahtarın kırılıp kırılmadığı veya anahtarın zeminde paslanıp paslanmadığı belli değil. Anahtar zaten kırılmışsa, o zaman büyülü bir uygulamayı gösterebilir (büyülü inançlar ve uygulamalar, Roma döneminde din ve yaşamla yakından iç içe geçmiştir). At, gözleri, dişleri ve yelesi üzerinde birçok ayrıntıdan oluşur ve 2. yüzyıl Roma Yorkshire'ında yerel işçiliğin gerçek bir zirvesidir.

Birlikte bu dört nesne, Roman Yorkshire'dan keşfedilen en güzel sanat nesnelerinden bazılarıdır. Ancak, özellikle neredeyse 2.000 yıl önce kimin gömdüğüne ilişkin olarak, hala oldukça fazla gizemle örtülen bir istif.


Ryedale Definesini kim gömdü?

Yorkshire Müzesi , bu nesne yığınını kimin gömdüğüne dair dört teori öne sürdü.

İlk teori, imparatorluk kültünün bir rahibinin, Marcus Aurelius'un asa başından esinlenerek hazineyi gömdüğüdür . Arkeolojik kanıtlar, imparatorluk kültünün, kültü ve onunla ilgili törenleri denetleyen belirli rahipler ( seviri augustales ) ile birlikte Roma İmparatorluğu'nun bu bölgesinde bulunduğunu doğrulamaktadır. Bu rahiplerden biri, bir imparatorluk kült töreninin parçası olarak hazineyi gömmüş olabilir mi?

İkinci teori, bir askerin Mars heykelciğinden esinlenerek hazineyi gömdüğüdür. York'un kökenleri Roma ordusuyla yakından ilişkilidir ; MS 70 dolaylarında York'u kuran ünlü 9. Lejyon'du. 2. yüzyılın ortalarına gelindiğinde, Roma Britanyası'nın kuzeyi, Hadrian Duvarı'nda / yakınında on binlerce askerin konuşlandırılmasıyla oldukça askerileştirilmiş bir yerdi . Bu nedenle, bir askerin kuzeye yürümeden önce bu hazineyi gömmesi mümkündür. Belki de onu gelecekteki, tehlikeli bir girişimde güvende tutmak için Roma tanrısı Mars'a adak olarak gömdü.

Üçüncü teori, bir metal işçisinin, bu nesneleri eritmek ve malzemeleri bronz işçiliği için yeniden kullanmak amacıyla toplayan biri olan Ryedale Definesini gömmesidir. Ne de olsa çevrede metal işçilerinin yaygın olduğunu biliyoruz. Knaresborough, başlangıçta 30'dan fazla bronz gemiden oluşan, kuzey Britanya'daki en büyük Roma metal işçileri istifine ev sahipliği yapıyor. Bu nedenle, yığma, nesneleri ileri bir tarihte eritmeyi amaçlayan bir metal işçisi tarafından gömülmüş olabilir mi?

Dördüncü ve son teori, istifin işlevsel çekülden esinlenerek bir çiftçi tarafından gömüldüğüdür. Bu teori şu soruyu soruyor: Bu işlevsel araç neden bu çok farklı nesnelerin yanına gömüldü? Belki de bunun nedeni, yığının gömülmesinin, çekül gibi araçlara ihtiyaç duyacak bir peyzaj yönetimi eylemini kutsamak için çıkarılan bir ritüelle ilişkilendirilmesiydi. Ritüel, Roma Yorkshire'ın bu kırsal bölgesinde yaşayan bir çiftçi tarafından denetlenmiş olabilir mi?

Bu istifi kimin gömdüğü sorusu yanıtsız kaldı, ancak Yorkshire Müzesi ekibi başlangıç noktası olarak yukarıdaki dört teoriyi ortaya koydu. Müzenin en yeni sergisinin merkezi sahnesini görmek için Müzeye gelenler tarafından öne sürülen daha fazla teoriyi memnuniyetle karşılıyorlar .


Tristan Hughes
Değeri Değere Değen Kavrar...

Benzer Konular (5)

Clicky