ForumSever Google ve SEO
Pages: 1
SEO Nedir? Neden Yapılır? By: Kerem Date: 09 Ekim 2022, 16:06:39
İnternette pek çok yerde duyduğumuz fakat pek çoğumuzun anlamını bilmediği SEO, aslında ne olduğunu bildiğimiz, fakat anlamını tam olarak bilmediğimiz bir terimdir.
 
 Peki, SEO nedir? Neden yapılır? Esasında SEO hakkında pek çok soru var ve bunların tamamını bir makalede toparlamak oldukça zor. Zira SEO için yazılmış onlarca SEO eğitim kitapları bulunuyor.
 
 İsterseniz sözü fazla uzatmadan SEO nedir? sorusundan başlayarak, SEO'yu yakından tanıyalım.
 
 SEO Nedir?
 SEO, açılımı search engine optimization olan, Türkçe dilinde arama motoru optimizasyonu olarak bilinen bir internet terimidir. SEO, kısaca açıklamak gerekirse, arama motorlarında öne çıkmak için yapılan çalışmaların bütününe denir. Ancak SEO terimini daha iyi anlamak için arama motorları hakkında daha fazla bilgi edinmek gerekiyor.
 

Arama Motorlarını Tanıyalım
Arama motorları, internet olsun ya da olmasın var olan şeylerdir. İlk arama motorları, bilgisayarlar üzerindeki dosyaları bulmaya yararken, internetin ortaya çıkması sonrası bildiğimiz ilk popüler arama motoru olan AltaVista ile tanıştık.
 
 AltaVista sonrasında ise Yahoo ve Google gibi popüler arama motorlarının ortaya çıkması ile birlikte, bugün bildiğimiz arama motorları ile tanışmış olduk. AltaVista başlarda güçlü olsa da, ilerleyen yıllarda Google ve Yahoo gibi yenilikler yapmadığı için bir süre sonra başarısız olup satılmıştı.
 
 Google ise yıllar geçtikçe başarılı geliştirmeler yaptı ve hızla dünyanın en büyük arama motoru oldu. Bugün dünya genelinde %60 kadar kullanılan Google, Türkiye'de ise %90 dolaylarına kadar yükselmiş, ancak son yıllarda Yandex'in Türkiye'deki büyük yükselişi sonrası biraz gerilemiştir.
 
 Bugün dünya genelinde onlarca arama motordu bulunuyor ve popüler olan arama motorları, temelde benzer olsa da çok sayıda farklılıklar içeriyorlar. SEO çalışmaları da bu değişikliklere göre, farklı arama motorları için farklı şekilde yapılıyor. Ancak en büyük arama motoru Google olduğu için esasında en fazla Google için SEO çalışmaları gerçekleştiriliyor. SEO'yu daha iyi anlamak için şimdi de Google'ın çalışma şeklinde yakından bakmamız gerekmekte.
 
 Google nasıl çalışır?
 Google'da ilk sıralara yerleşmek için Google'ı nasıl bir çalışma şeklinin olduğunu bilmek ve bunları göz önünde bulundurarak çalışmalara yön vermek oldukça önemli. Peki, Google nasıl çalışıyor?
 
 İlk olarak bir web sitesinde herhangi bir içerik yayınlanır. Kısa süre sonra örümcekler de denilen Google botları sitenizi taramaya başlar. Ancak sitelerde Google botlarının taramasını engelleyecek bir robot.txt dosyası ya da "No Follow" etiketleri yer alırsa, Google botları sayfayı ya da "No Follow" etiketi olan öğeleri taramaz ve aramalarda görünmezsiniz. Site haritası da Google için önemlidir. Site haritaları ile Google botlarının daha hızlı tarama yapmasını sağlayabilirsiniz.
 
 Tarama esnasında sitelerdeki içeriğin Google kurallarına uyup uymadığı denetlenir. Eğer bir kural dışı içerik tespit edilirse, aşılan yasağın boyutuna göre içerikler aramalarda çok geriye gidebilir ya da aramalarda hiç yer almayabilir.
 
 Eğer sitede herhangi bir sorun yoksa, Google botları taramayı tamamlar ve sayfa indekslenir. İçeriğin SEO yapısına ve Google algoritması ile uyumuna göre sayfa Google aramalarında belli konumlara yerleşir. Bu konumlar daha kaliteli içeriklerin gelmesi ile değişebilir.
 
 Bir kullanıcı arama yaptığında, aranılan kelimenin farklı dillerdeki ve eş anlamlı türevleri de göz önünde bulundurularak, arama sonuçoları kullanıcıya gösterilir. İçerik başlıklarındaki anahtar kelime kullanımı, kullanıcıların anahtar kelime arayacak olması nedeni ile esasında en çok burada önem kazanır.
 
 Arama motorları ve Google hakkında yeterince bilgi edindiğimize göre, şimdi "SEO nedir?" sorusunu cevaplamayı bitirebiliriz.
 
 SEO nedir?
 SEO, arama motorlarında öne çıkmak ya da diğer bir deyişle Google'da öne çıkmak için yapılabilecek çalışmaların bütününe denir demiştik. Burada içerik başlıklarından, içeriklerdeki anahtar kelime kullanımına ya da içerikten bağımsız sitedeki meta etiketlerine kadar 200 üzerinde faktör rol oynamaktadır. Bu nedenle SEO için çok sayıda kitap mevcuttur. Bu kitapların neredeyse hepsi, birbirine benzer şeyleri anlatıyor olsa da, Google algoritmalarının güncellenmesi nedeniyle her zaman en güncel basımların satın alınmasını tavsiye ederiz.